Kertnerica

Mesto Ljubljana nima svoje kertnerice

Tridesign arhitektura, Urbanizem Leave a Comment

Ljubljana je glavno mesto in prestolnica, postala je turistično mesto. Pred časom je dobila nagrado za najlepše urejena nabrežja, postala bo zelena prestolnica, ureja peš površine v samem strogem centru da bi omejili promet in izboljšali kakovost bivanja v centru. Ko se sprehodiš okrog Prešernovega trga, bodisi dopoldne ali zvečer, je polno turistov, ki si z zanimanjem ogledujejo mestne fasade in prostor. Poslušajo svoje vodiče in vneto fotografirajo.
Ko pa želimo mesto primerjati z drugimi prestolnicami po svetu, pa Ljubljani zmanjka nekaj svetovljanstva in prava podoba prestolnice. Ljubljani v centru manjka glavna nakupovalna ulica. Kot so ulice na Dunaju (Kartnerica), v Berlinu, v Parizu in drugih glavnih mestih. Ulica, ki bila očiščena, prenovljena in bleščeča. Ulica, kjer bi se vrstile pregrešno drage trgovine prestižnih blagovnih znamk, razstavni saloni top izdelkov domače pameti (Gorenje, Pipistrel info point in seveda še mnogo drugih) in izdelave, pa domačih gurmanskih ali delikatesnih presežkov.

V Ljubljani take ulice ni. Morala bi biti Čopova skupaj z Nazorjevo, morda del Cankarjeve in spodnji del Miklošičeve.

Na Nazorjevi pa sameva nedokončana škrbina in neobnovljene fasade. Hotel Slon je sicer napovedal prenovo, kar pomeni, da bo zgornji del obeh ulic po določenem času dobil ustreznejšo podobo.
Tlak na Čopovi so popolnoma prenovili pred letom ali dvema, a na žalost je tlak trenutno videti enako siv, umazan in nevzdrževan kot prej. Nekateri smo takrat bolj ali manj glasno opozarjali na neprimerno izbiro tonalita, ki je kamen, ki vpije tekočo in drugo umazanijo in ne deluje čisto.

Vendar na podobo ulice ne vpliva le tlak. Težava je v programu lokalov. Na Čopovi se hočeš nočeš tujec ali domačin počuti kot na cesti, ki vodi do kolodvora, s kopico lokalov z vso mogočo hitro prehrano, poceni knjigarno, prehrambeno trgovino in podobnim. To ne bi smela biti podoba ulice, ki vodi do najzanimivejšega mestnega trga in naprej v staro mestno jedro.
Mesto bi moralo imeti vizijo programa trgovin v centru, iskati bi moralo ustrezne najemnike in jih vabiti s privlačnimi ponudbami. Tako pa dobimo občutek, da je se vse dogaja le na območju ob Šmartinki.
Kljub temu, da bomo kmalu dobili še dodatne urejene peš površine v centru, pa pogrešamo svetovljansko prestolnico, ki bo turiste prepričala, da pustijo v mestu veliko denarja in se tja tudi vrnejo. In da pridejo tudi zahtevnejši turisti z globokimi denarnicami, meščani pa bomo lahko ponosni na privlačno podobo glavne mestne ulice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *